Centrum Aktywności Seniora ostrzega przed oszustami!
Pracownicy Centrum Aktywności Seniora, którzy pomagają gdyńskim seniorom, ostrzegają przed podszywającymi się pod nich oszustami. Wprowadzone przez rząd obostrzenia sprawiły, że Gdyńskie Centrum Aktywności Seniora zawiesiło stacjonarną działalność. Seniorzy nadal mogą jednak liczyć na kontakt ze strony pracowników i animatorów klubów, którzy telefonują, wysyłają maile i smsy, oferując pomoc i wsparcie. Nie odwiedzają jednak seniorów w domach.
- Tymczasem w ubiegłym tygodniu otrzymaliśmy niepokojące sygnały od naszych seniorów. Ktoś podający się za pracownika Centrum Aktywności Seniora próbował dostać się do mieszkania, aby sprzedać pulsoksymetr. Na szczęście próba oszustwa się nie powiodła - mówi Bożena Zglińska, dyrektor Centrum Aktywności Seniora w Gdyni.
Pulsoksymetry, czyli urządzenia monitorujące wysycenie krwi tlenem zyskały na popularności po komunikacie, który pojawił się w mediach pod koniec października. W ramach testowania różnych rozwiązań walki z pandemią Ministerstwo Zdrowia opracowało pilotażowy program przekazania tych urządzeń pacjentom chorym na COVID-19 i przechodzącym tę chorobę w warunkach domowych. Według zapewnień Ministerstwa Zdrowia decyzję o tym, kto kwalifikuje się do bezpłatnego otrzymania takiego urządzenia, będzie podejmował lekarz prowadzący. Pulsoksymetry mają trafić do pacjentów za pośrednictwem Poczty Polskiej. Po zakończeniu leczenia urządzenia trzeba będzie oddać. Pierwsze urządzenia mają trafić do 1500 pacjentów z Małopolski.
- Oszuści nie próżnują, wciąż dostajemy sygnały o próbach wyłudzania pieniędzy metodą “na policjanta”, czy “na wnuczka”, ale próby oszustwa “na pulsoksymetr” do tej pory jeszcze nikt nie zgłaszał. Gdyby doszło do takiej sytuacji należy poinformować o tym telefonicznie najbliższą jednostkę policji - wyjaśnia asp. szt. Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Warto również podkreślić, że Centrum Aktywności Seniora nie prowadziło i nie prowadzi działań promocyjnych czy sprzedażowych. Seniorzy mogą liczyć na bezpłatną pomoc i wsparcie pracowników oraz animatorów instytucji.
- Znajdujemy się w bardzo trudnym okresie pandemii, który zmusza nas do ograniczenia kontaktów osobistych i wyjść do minimum. Wiemy również, że kontakt z nami jest dla seniorów bardzo ważny, więc codziennie wykonujemy minimum 60 telefonów do naszych seniorów. Staramy się robić wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić im wsparcie, służyć pomocą, radą, czy chociażby krótką rozmową dla poprawy samopoczucia. Jeśli zachodzi taka potrzeba, nasi pracownicy są w stanie dowieźć także zakupy czy leki - mówi Bożena Zglińska.
Telefon kontaktowy do Centrum Aktywności Seniora: 58 661 55 38
Telefon kontaktowy do Komendy Miejskiej Policji w Gdyni: 58 662 19 00
Źródło: www.gdynia.pl